فلزیاب چیست ؟


فلزیاب چیست؟

فلزیاب یک دستگاه آشکار ساز برای جستجوی اهداف فلزی و عتیقه جات، نظیر سکه و ظروف فلزی استفاده میشود. آشکار ساز فلزی، طلایاب، گنج یاب و معدن یاب گاهی مترادف با کلمه فلزیاب استفاده میشود که مفهوم دقیق ندارد. چرا که گاهی از معادن و گنج ها بعضا فلزی نیستند و برخی از دستگاه های طلایاب قادر به شناسایی و آشکار سازی سایر اهداف فلزی نمیباشند ولی به هر ترتیب این عبارات برای این دستگاه ها توسط جویندگان بکار گرفته میشود. لازم به توضیح است که مکانیسم عملکرد دستگاه های فلزیاب کم و بیش مشابه هستند اما به دلیل حساسیت بیشتر دستگاه ها برای کاربردهای متفاوت ( فلز، طلا، سکه، دفینه و حفره و .سایر موارد ) معمولا نتایج بسیار متفاوتی برای جویندگان در پی خواهند داشت.
معرفی انواع فلزیاب

بطور کلی 4 نوع متفاوت آشکار ساز فلزیابی وجود دارد که به اختصار و در حد عنوان در اینجا معرفی میشوند . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مطالب موجود در سایت را مطالعه نمایید.
فلزیاب‌های تفریحی

فلزیاب های تفریحی یا VLF دستگاه هایی با وزن کم و قابلیت جستجوی محدود میباشند که بیشتر جنبه سرگرمی دارند بطوریکه این دستگاه ها قابلیت جستجوی یک شی فلزی به اندازه یک متر مربع به ضخامت چند سانتیمتر را میتوانند از فاصله 1 متری تشخیص دهند !!
فلزیاب‌های صنعتی

فلزیاب های صنعتی در صنایعی نظیر چوب بری و صنایع بسته بندی در کارخانه های و مراکز صنعتی استفاده میشوند.
فلزیاب‌های فرستنده و گیرنده

این دستگاه های آشکار ساز دارای دو دیسک فرستنده و گیرنده هستند و برای کار با آنها معمولا نیاز به تخصص زیادی وجود دارد و معمولا برای یافتن لوله های بزرگ انتقال آب و مواردی نظیر آن کاربرد دارد.
فلزیاب های پیشرفته

فلزیاب های پیشرفته یا PI دارای قدرت بسیار بیشتری هستند و به علت مصرف بالای برق از باطری های نسبتا سنگین در آنها استفاده میشود که این قضیه با عث افزایش وزن دستگاه فلزیاب میشود.
مشاوره در زمینه خرید و فروش فلزیاب

آشکارسازهای فلزی معمولا دارای قیمت بالایی هستند و درصورتیکه انتخاب صحیحی برای خرید انجام ندهیم علاوه بر صرف هزینه زمان بسیاری را نیز ازدست خواهیم داد. بدین منظور لازم است تا علاوه بر دقت لازم در هنگاه جستجو و بررسی دقیق محل مورد نظر فلزیابی را انتخاب کنیم که با شرایط آب و هوایی و اهداف مورد نظر منطبق باشد.

کارشناسان فلزیاب پارسه با دانش بالا آماده ارائه بهترین مشاوره و معرفی دقیق ترین ابزار متناسب با خواسته های شما عزیزان میباشند. شما میتوانید پرسش های خود را از طریق فرم مشاوره برای ما ارسال نمایید و پاسخ خود را در کوتاهترین زمان ممکن در ایمیل خود دریافت نمایید.
فعالیتهای مجموعه پارسه

این شرکت علاوه بر واردات انواع آشکارشازهای فلزی و غیره فلزی ، تحقیق و توسعه میدانی در این زمینه را به مدت 15 سال است که در دستور کار خود دارد و دستگاه های متعددی را روانه بازار کرده است. همچنین آگاهی از جغرافیای مناسب اکتشاف و آشنایی با نحوه کارکرد فلزیاب های کمپانی های برتر دنیا این امکان را به کارشناسان ما میدهد که بتوانند راهنمایی های لازم و مشاوره صحیح را به شما عزیزان ارائه نمایند.

تعمیر، تعویض و ارتقاء فلزیاب از دیگر فعالیتهای این مجموعه به شمار میرود.

پست‌های معروف از این وبلاگ

فلزیاب و آشکارساز روور سی